Just another year

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Setiap tahun Dayah pasti ada wish list yang nak buat. Selalunya yang wajib dan tak wajib. Wajib tu saya akan dapatkan no matter how. Dan yang tak wajib tu is like your dream. Ada maka adalah. Tak ada maka tak adalah. 

Today will have company dinner and they have ask me to write down, one punishment. 

Apa saya tulis?

Tell us about yourself in 5 sentences.

Agak-agaknya apa jawapan yang saya akan dapat yer? Kalau saya, 

"wanna grow wealth and healthy" 

Itu yang terkeluar dari minda ini. 

I wish, I could have a dinner near beach with lots of fresh roses and of coz banyak food! Bestnya! 

Image result for beach dinner

Berangan sangat ... hehehe.

Most of important thing for this 2 years, I want finish whatever I supposed to. Study and short term loan. Long term loan tu kena fikir bagaimana nak pendekkannya. Rasa penat bila bekerja end up semua habis bayar all this debt. Paid pula untuk di bazirkan. Rasa unfair. 

Your hardwork is just nothing bila you see pembaziran dan sikap malas certain people, Dulu Dayah tak fikir sangat macam ini. Sekarang bila kerap melihat, rasa tak worth of paying. But obviously itu statement orang selfish.  

Rasa macam patut Dayah stop membebel di sini. InsyaAllah, I will try my best to improve myself. Nampak senang kadang-kadang tapi sukarnyaaaaaa...HE know me better than everyone else. Well it just another years. Apa ada pada usia. The older you become the wiser you became. InsyAllah. Moga saya jadi manusia berguna. 

0 comments: