Share Ovarian Cyst: Saya bukan Doktor!

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Hi semua. Apa khabar?
Dayah baru jengah blog selepas beberapa hari busy tak berkesempatan menjengah "dashboard" ... haaaa... dapat mesej from Kak Ma. Lama dah kami tak bersua muka, meh kita baca apa Kak Ma kata, 



noorma said...
salam dayah...fuhhhhhhhhh..ramai yg pm kma tanya sal cara nak kecutkan cyst nih...huuuh...sampai ada yg ingat kma ni doc..bukannnnn.....sayahanyalah insan biasa..yg ada cyst..cuma sekarang...alhamdulillah...cyst sy dah tiada..syukur..tak perlu lg jumpa doctor o&g...hampir 2 tahun....sapa2 yg ada di sabah..boleh datang berubat dengan ustaz ku..dia tinggal di inanam laut..menggatal...tp kena berterusan lah berubat dengan dia...cumanya ada yg tanya camner sy boleh kecutkan cyst tu..maybe corak pemakanan sy kot...so far sekarang dah boleh makan semua benda..cuma ada lg yg sampai sekarang sy tak ambil ialah kekacang dan juga daging merah..yg itu sy memang tak ambil langsung..takut cyst tu datang balik...naya pulak..so harap maaf bg yg bertanya saya cara nak kecilkan cyst tu yea..apa yg saya buat adalah berdasarkan keyakinan saya bila saya berubat dengan ustaz ku..tolong jgn buat sendiri2 tanpa bertanya pada yg pakar...mcm contoh sy sebab sy berubat dengan ustaz ku dan sentiasa diselia oleh dia..selama 90 hari tp kalau dalam kes puan2 maybe lain...nasihat saya..kalau sekiranya cyst anda dah besar lebih dr 4cm sebaiknya anda ikutlah nasihat doc supaya melakukan pembedahan...takut nanti tertwist pulak lg susah..apapun sila rujuk pada yg pakar..jgn cuba mencari alternatif sendiri ya...mohon ampun pd semua..kalau nak sharing pengalaman boleh lah inbox sy saya...insyaAllah..mana yg boleh sy kongsi..sy akan kongsikan..tq dayah.......jdkan blog dayah ni medium...hihhih..salam dayah..tq

0 comments: