Sharing: Serik Cyst berulang lagi. Cuba BLINQ.

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Apa khabar semua?
Harapnya berada dalam sihat sejahtera. 
Saya alhamdulillah dan kadang-kadang di timpa juga sakit-sakit kecil. Alhamdulillah masih boleh bertahan dan meneruskan kehidupan yang sementara ini. 

Another story shared by reader,

Anonymous said...
sya..bru 8 hari buang cyst...tapi alhmdulillah ovari kiri masih dpt diselamatkan...sekarang dalam cuti dan pemulihan...cyst di ovari kiri dah saiz 5x6...doc kta xleh simpan...bila dh saiz 6..so...terus sya setuju utk buang...apa yg membimbangkan jika ianya berulang lg...serik dngn pengalaman ni....


Pengalaman di bedah dan Cyst berulang semula, saya sendiri melaluinya. Even sekarang saya berulang jumpa Dr. Ras every 2 months. To monitor the size of cyst. Tidak ada jaminan apabila Cyst di buang tidak wujud semula. Kebarangkalian ia wujud ada. 

Bila ia wujud semula, terus terang hati sentiasa tak tenang. Sakit tak pernah ada. Tahu-tahu check up ada.  Membesar bagai juara. Selama berbulan lamanya saya tahu, saya diamkan diri. Saya malas fikirkan apa sahaja consequences yang bakal berlaku. Sampai one day, Dr. Ras kata bila kita nak operate?. Macam rasa ada bom yang nak terhempas. 2 minggu juga saya diam dan berfikir lagi. Akhirnya, saya beritahu mama. When mama tahu, tahulah ibu punya reaction macam mana. Till the next day, Abah talk to me. No more Coffee and Chicken!

HAH! Bukan senang nak buang dua food ini dalam hidup saya. Sangat susah. It takes me about 2 weeks dari betul-betul berhenti take coffee and chicken because this 2 is my daily consumption. Jenuh pujuk hati. Psyco diri sendiri pun yer. Hehehe. Nampak senang sangat tapi susahnya and alhamdulillah I did it! YEAY! Adik beradik saya sangatlah PSYCO! Secara tak langsung menyumbang kepada kejayaan meninggalkan dua makan dan minuman penting dalam hidup saya. Fuh. Tak senang taw! 

Support from family is very important! Do support your family dalam keadaan macam ini. Berdiri sendiri apa pun tak jadi. That why when you do work in a team it is more powerful and efficient. 

Dan....... saya sendiri telah telah hampir dua bulan menggunakan BLINQ. Miracle does happen. The sizes of cyst reduce to 1cm. 


Alhamdulillah. Saya masih terus amalkan blinq (walaupun tak consistent) Hehehe. Masih ingat tak saya bercerita tentang Anti-Cancer? Inilah product yang terdapat soursop itu (a.k.a durian belanda). Minuman ini best taw rasanya. Cubalah, mana tahu ia membantu kalian. Minuman Blinq ini bukan saya untuk masalah cyst, ia banyak lagi kebaikkannya. Antaranya:

1) Membantu sekatakan kulit muka.
2) Bantu mengecilkan cyst. 
3) Bantu mendapatkan berat yang ideal. 

Dan banyak lagilah. Saya user baru, masih banyak yang saya belum encountered. Kelebihan utama product ini cyst saya mengecil. Dan paling baik adalah sambil minum sambil mengikut sunnah Nabi. Antara amalan pemakanan rasulullah ada di dalam BLINQ. So why not. Give a try. Harganya berpatutan. RM150/box. 

Selamat Mencuba sahabat semua. Moga kalian turut mendapat manafaatnya. Thanks to my beloved Kakak Lya. She's the one yang introduce this drink to me. 

D_Y_H
2014 resolution in progress. 

2 comments:

AIRA SHAHIRA said...

slm
i also had the same situations with u are u sure that the cyst boleh mengecil kerana mengikut apa yg doktor cakap benda nii x mungkin mengecill kecuali n=dengan kuasa tuhanlah kann
dan minuman tu betul2 mnjadi kea
hope u reply my mesajj nii..
i also had very had situations..

Dayah said...

Salam Aira,

Yes the miracle do happen to me. Memang saya dah buntu lepas mengetahui cyst ada lagi.

Saya cut down all food yang tak boleh makan. No red meat.

That is what happen 1st. Then later check up it grow macam begitu cepat. Down sgt. Dan start dari situ no white meat (such as chicken) and no coffee. Dan dalam pada masa yang sama my dad ask me to take kepala muda apa lupa. Tapi saya tak ambil. Refuse.

Till one day, my close friend call me say that Dayah must try this BLINQ drink and why not. Saya cuba. Bila check up alhamdulillah memang size dia mengecil dengan kuasa Allah. Aira cubalah, mana tahu boleh membantu. Kalau nak order boleh ke FB dia atau dengan saya pun boleh.