Sharing Ovarian Cyst: Kerana Cyst sukar dapat Zuriat

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

It's been sometimes. Fuh lama rasanya mendiamkan diri. Tak ada sebab kenapa lama sangat. Cuma tak ada benda yang nak saya share. Baru kembali online dan baca komen-komen sahabat. Sepanjang peninggalan, blog review has increase to another 10k readers. Alhamdulillah. 

Dan ada beberapa reader yang share their story about ovarian cyst. 

1) Cerita dari Pn. Anon. Dah berumahtangga dan masih berusaha untuk mendapatkan zuriat. Komen beliau di entry ini.



Anonymous said...
Salam..sy pun mengalami cyst skrg nie berukuran 6cm lebih pd right ovary..sedih jugak setelah 11 bln bkahwin still blum dikurniakan chya mata.rupa2nya ada cyst pada ovary..doc suruh try makan pil hormon dulu..harap2 cyst mengecil..Doakan sy cepat sihat =(


Buat Pn. Anon, moga lekas sembuh dan cepat-cepat di kurniakan cahaya mata. Banyakkan berdoa kepadaNya. Apa pun rezeki dari yang Maha Esa. Setiap yang berlaku pasti ada sebabnya. 

2) Cerita dari Pn. Z, Dayah pun tak pasti Z dah berkahwin

Mrs Z said...
Sy juga di sahkan ada ovarian cyst sblah kanan 5cm... Skrg ni rs sakit nyucuk2 kat ari-arini...Sy nk cuba amalkan air rebusan periala... Mcmmana skrg dayah? After amalkan smua tu? Cyst dah ok ke?

Jenis apa yer ovarian cyst Z? Sebab Cyst ini ada dalam beberapa kategori. Setakat hari ini, cyst yang ada pada saya belum meninggalkan sebarang sakit. Cuma sizenya perlu di monitor dari semasa ke semasa. Saya cuma buang daging merah. Yang lain-lain saya masih makan mcam biasa. 

Update on my last check up. Setelah 2nd check-up, betullah memang cyst masih wujud dalam diri saya. Gigig tak saya pergi draw. Hehehe. tapi as usual saya tak punya sebarang rasa sakit. 


D_Y_H
Next check up lebih awal. Monitor size. Motif letak ibu jari, ovari waktu normal adalah sebesar ibu jari. 

0 comments: