Share Ovarian Cyst: Cyst Sakit

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera & Good Day, 

Hai semua
Dayah received another comment on Ovarian Cyst. 

Mrs Z said...
Sy juga di sahkan ada ovarian cyst sblah kanan 5cm... Skrg ni rs sakit nyucuk2 kat ari-arini...Sy nk cuba amalkan air rebusan periala... Mcmmana skrg dayah? After amalkan smua tu? Cyst dah ok ke?


Saya tak ada pula, rasa sakit dekat sana. Sintom yang saya alami berbeza, sakitnya di bahagian pinggang ke bawah. Semua otot2 bagai tak boleh berfungsi. Terus tak boleh berjalan. Cramp. 



Selepas buang cyst, sampai hari ini saya tak ada rasa sakit sedemikian lagi. Alhamdulillah. I have done the regular check up as well. Alhamdulillah tak ada tanda-tanda cyst wujud. Tapi untuk jangka panjang Dayah sendiri tak boleh nak menjangkakan apa-apa. Kunfayakun. Andai takdir itu takdirnya, saya kena lah terima. 

Yang penting, pantang saya paling keras sampai hari ini. NO RED MEAT. Alhamduilillah sudah 3 tahun, i'm free from eating any RED MEAT. Walaupun rindu sangat nak makan daging. Tapi tak apa. Dah terbiasa. Tak rugi pun, instead it helps my digestion. 

Buat Mrs Z, tabah yer awak. Cuba amakan tip-tips yang saya kongsikan dalam bilik ini. Sebahagiannya dari pembacaan saya dan juga sharing dari kawan-kawan yang prihatin. Terima kasih kerana sudi berkongsi cerita di sini. InsyaAllah, saya akan share lebih banyak lagi info. 

Till meet again, 
Take care of your health dearest sekalian

0 comments: