Ovarian Cyst Story: Cuba, cuba dan cuba lagi

Assalammualaikum wbt & Good Day,

Hi semua. Missed me? He he he.

Another share story about Ovarian Cyst, Dayah sebenarnya tertanya Anon address dirinya sebagai Linda atau panggil nama saya sebagai Linda? Erm. Saya assume namanya Linda lah. Begini cerita beliau, 
Anonymous said...
linda

assalamualaikum,saya juga ingin brkongsi pngalamn tntang cyst.9thun yg lpas saya prnah mngalami cyst d kedua2 blah ovari,dr mula mnsyki cyst saya apabla 2kali saya kegugurn,saya juga jalani pnbdahn membuang cyst dan 3tahun mnjalani rawatan dhospital antaranya mengambil pil chlomit n iui dsmping kaedah tradisional,smuanya gagal.saya n suami tawakal dgn sgala usaha yg dbuat dan pada feb2007 saya disah hamil dan rasanya mcm xprcaya krana plbagai usaha tlah dbuat tp gagal.saya prcaya ALLAHmahakaya apa yg brlaku atas khendaknya.anak saya skarang dah brusia 5tahun,sdah 2thun saya mncuba utk hamil lg namum amat sukar adakalanya say tkut cyst brulang lg namum sblm sy rancang utk hamil lg sy dahpun brjmpa pakar sktpuan dan dia mngesahkan yg saya tiada cyst dan tiada msalah utk hamil.skarang ckup trtekan dgn masalah ni.saya juga brhasrat ingin mncuba biodex insyallah.
Alhamdulillah, moga ada rezeki untuk anak yang ke-2. Ciayok awak!^^ 
Perasaan takut cyst berulang kerap juga menjengah diri saya. Setiap kali saya ke hospital, hati berdebar cuma tuhan sahaja yang tahu. Pandang hospital hati saya pasti sayu. Teringat betapa blurnya saya sebelum dan selepas di operasi. Tipulah kalau saya kata saya tak ada rasa apa pun. Memang awalnya tidak berasa apa. Tetapi lama kelamaan, soalan yang biasa bisa bertukar menjadi racun. Hati-hatilah dalam bertutur. Dan teringat akan pesan bos saya, you have to remember Dayah, she a woman. Soft. Herm. Dalam hati, bertanya yang saya di hadapan ini bukan wanita? 

Saya tak marah apabila di tanya, cuma bila di desak dan di tanya soalan yang sama berkali-kali muak pun iyer. Buat Linda moga usaha awak membuahkan hasil. Rajin jaga makan, do your regular check up. 

Tata.. till meet again
-D_Y_H-

0 comments: