Sharing Ovarian Cyst: Baru sahaja selesai pembedahan

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera & Good Day,

Dayah baru received another story from Anon, thanks for drop by. Saya doakan awak tabah dan cekal dengan dugaan ini. Mudah-mudahan, impian awak tercapai. Amin.

Ini cerita Anon,

Anonymous said...

salam alls, sy pun nk share lah. sy bru je 4 haru lepas operate( lacaroscopy 4 lubang) buang endometriosis stage 3 di kedua-dua kiri dan kanan ovari. doc ckp sebelah saluran fallopion sy dah rosak dan x boleh digunakan. sebelah lg belum tahu result. rahim dgn ovari alhamdulilah masih dlm keadaan baik. skang ni sy amek injection tahan period selama 4 bulan. dan perlu jumpa doctor everymonth tuk monitor cyst dan amek injection tahan period tu. sy sgt berharap tiub fallopion sy sebelah lg masih dlm keadaan baik. coz doc ckp kalo sebelah tu pun rosak, sy x dpt pregnan dgn cara normal. kena cuba cara iui/tabung uji. risau sgt.. serik sgt2 operate ni. sakit sgt.. lepas sihat ni sy nk sambung balik minum SDii alphalipid tuk turunkan berat badan yg naik mendadak sejak ada cyst ni dan juga sy nak sambung minum LD venus alken tuk seimbangkan hormon sy semula. sy akan terus berikhtiar tuk dptkan zuriat. sy doakan semoga kita semua diberikan rezeki tuk ada zuriat sendiri lepas ni. amin..
JULY 16, 2012 11:55 AM

Saya simpati dengan awak. Ciayok awak. Saya cuba juga nak kurangkan berat badan. Tapi tak berjaya (hahahaha, susah bhaaiii heee. Kena caci berbaldi2 pun saya tak kisah. Dah immune. Adoilah) 

Sebelum ini pun ada juga, yang komen tentang SDii alphalipid tu, tapi saya sendiri tak tahu khasiatnya macam mana. Tak silap dia dari Brunei. Yang Dayah sendiri amalkan, adalah tak makan daging merah and now kena buang kekacang dalam hidangan seharian. Tak tahu macam nak mula. Sebab ia SUKAR. Ia kawan-kawan, bukan mudah nak buang sesuatu yang kita suka. Makan masa. Saya akan cuba, demi kesihatan. Mudah-mudahan berjaya.

Alahai... tengok pun dah teringin.. macam mana nak BUANG terus? *percayalah! suatu hari saya mesti boleh!*

Dan kawan-kawan, semua tahu tak. Punca penyakit kini rata-rata adalah dari PEMAKANAN! So beware of what you have been eating.

D_Y_H
Bulan puasa ini, saya letak tanda aras penurunan berat badan *Betul! Saya cuba. Doakan saya kawan-kawan* tak dapat banyak sikit pun jadilah. Hari makin hari, usia kian meningkat, sistem tubuh juga semakin berusia dan kudratnya tidak sama bagai engine yang baru. Jadi pesanan buat diri saya sendiri, sebelum sistem tubuh itu lumpuh, berusahalah sayangi dia.

2 comments:

Noris said...

noris doakan semoga aton kuat semangat. betul cakap dayah kena jaga pemakanan. elakkan makanan yang berlemak berminyak, proses food & fast food. jaga diri ok! :)

Dayah said...

Salam Noris^^

Hi awak^^
Betul tu no oily, process and fast food!

*susah nak buang terus, slowly educate yourself bebeh*