Sakit kepala yang menjadi-jadi

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Hari ini dah tak moody dah. Dah kembali kepada mood bekerja sepenuhnya. Pagi-pagi lagi bangun sahaja (celik mata) ohh, ada meeting. Terus teringat attendance list lupa print. Ah, sudah! Nasib baik bawa balik 7 column. Ah, manualkan sahaja. 



I'm totally agreed! Allah sentiasa ada sebab di sebalik setiap kejadian. Acap kali bertanya-tanya pun belum tentu jawapannya hadir. Sampai satu tahap, tidak perlu bertanya lagi. Kebijaksaan kurniaan illahi buat kita selesaikan ia segera dan kadang-kadang "kebodohan" manusia juga buat ia tertangguh tanpa selesai dan menyesal sendiri. 

Dan sakit kepala ini tak ada kaitan dengan sebarang kebijaksanaan mahupun kebodohan siapa-siapa hatta diri sendiri pun. Sakit yang di cari sendiri, kalau tidurnya tidak nyenyak janganlah bermimpi rehatnya cukup. Tak gitu. Mata lelap tapi kotak fikiran tidak pernah berhenti berfikir. Terus bekerja dan membuatkan diri tidak bermaya keesokkannya. Dan esoknya masih sama, kebijaksanaan yang di kurnia tidak di guna sebaiknya. Haish. Can, I call this day is black. 

I'm blank. Adakah masih mamai? Tapi sudah tengah hari. 

D_Y_H
Haaishhh, rupanya ubat sakit kepala adalah minuman sejuk. Lega sedikit gelegak di kepala. Tapi masakan sampai sehari suntuk nak mengadap air sejuk yang tak berkhasiat ni!!!

3 comments:

mamaijat said...

.....semuga dayah sihat2 selalu untuk teruskan aktiviti seharian...

.....kalau mamaijat sakit pale tu tahu dah...makan makanan ada MSG...
& stress kerja kat skul...

.....sebab tu cuti ni elok jer pale.. sebab x makan kat kantin yg + msg & x de kerja skul..he he he...

Cik Cip Puding said...

Ahahaha.. Kesimpulannya nak minum air sejuk ye?? Mcm tanda² nak peot je tu.. :D hehehehe...

Dayah said...

Salam

Mamaijat, amin. InsyaAllah. Sejak bertukar mata ni, sakit kepala saya memang sentiasa ada. Mungkin tak berapa nak sesuai agaknya mata baru saya ni. hehehe.

Azrul, hahaha taw x pa.. mungkin juga la kot ;P