Cik siti ke?

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Cik Siti ada? Tanya seorang pekerja resort.
Cik Siti? Menjawab dengan soalan. Dalam hati tentu dia cari Siti. Keluarga dia ke ek? Oh ya, sebenarnya ada seorang rakan pejabat yang namanya Siti tapi tak dapat join. MIA tiba-tiba. Dayah memang blurr, kejap. Toleh dekat Lynn, budak sorang ni dok sengih-sengih. Eh, apahal pulak dia senyum? 

Cik Siti mana? Siti tak ada dalam group ni. Salah orang agaknya. Pekerja resort itu sudah mula pening.
Tak Kak, ada. En. Nik kata jumpa Cik Siti untuk bayaran Tea Break. Hah! Mahu jatuh rahang den waktu tu. Si Lynn, dah gelak-gelak. Ayo! Ini semua boss la punya pasal. Malu dowhh!

Oh, bukan Cik Siti. Salah nama tu. Kata saya membetulkan.
Iya Kak, En. Nik kata Cik Siti >>..<<<. hahahaha, sudah. 
Dia salah faham, tak apa macam ni. Sekejap iya. Saya berlalu dan mencari, Event Manager. 
Daniel, ....bla.. bla.. dia cari Cik Siti da. Daniel dah gelak-gelak. Cisss.
Youlah Cik Siti, your boss say you Siti >>..<<< ma. Hahahaha. Hadoilah. Hadoi. Hadoi. Sedap-sedap my Abah Mama bagi nama, lain pula jadinya. 

Nak jadi cerita, bukan setakat sampai kejadian dia atas (di malam hari). Keesokkan harinya, setelah semua acara selesai. Saya ke reception counter, masih ada hutang yang belum di selesaikan. Masuk sahaja, sudah nampak Alex dan Nik. Sapa mereka sekejap. Sembang-sembang apa yang patut. Petugas di kaunter dah mula pandang ke arah saya. 
Cik Siti iya? Ha, sudah. Cik Siti Lagi?? #$%@%^&*^
Saya bukan Cik Siti. Saya nak buat payment untuk tea break. Fahamlah dia. Dia beri saya bill dan mata saya cuma tertancap pada details billings dan amount. Semuanya betul. Bayar saya terus meminta resit. 

Nak tulis atas nama Cik Siti ke Company. Memahami maksud beliau. Saya terus menjawab.
Atas nama company bukan Cik Siti.

Nik, kenapa Cik Siti Tanya saya kepada Nik. Dia dah senyum-senyum. 
Dah boss you panggil you panggil you Siti >>..<<<.
Kalau saya lah Siti, sure dah lebat hujan pagi ni. hahahaha...
Alex pula nak menyampuk. Mana ada hujan. Malu aiii taw =.=" 

Ha.a Kak saya nyaris-nyaris nak tulis bill ini dengan nama Siti >>..<<<. Hahaha. sudahnya semua pun tertipu. Adoi lawak-lawak. Sekali saya pun tengok semula dekat bill, sekali memang betul da. ATTN: CIK SITI, hahahaha. Melekat nama itu sampai Ahad. Sabar je la.

D_Y_H
Cik Siti ohh Cik Siti. Cik Siti Kembang sebesen iyer.. hahahaaha

0 comments: