Looking for next .. next.. next..

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera,

[AMARAN: DO READ IF YOU WANT. AS DAYAH CUMA MEMBEBEL KOSONG SAHAJA. BEBELAN TAK BERILMIAH. SAYA RELA KALIAN TIDAK MEMBACA KERANA, SUDAH ACAP KALI DAN ADA BEBERAPA INPUT BARU PERTAMA KALI SAYA REVEAL.  MAAF YA. SUDAH JADI LUAHAN HATI. SEBAB RASA BERAT BILA DI SIMPAN-SIMPAN]

I'm really looking for my next next next..................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

..........................................................................................................

Sila isi kekosongan di atas (hahahaha).

What am I looking for?
1) Better life
2) Travelling


Yep! Ini yang saya mahukan. When I tell you Better life, sangat luas. Yang pertama tentunya better way of life as Muslimah. Trying to be better from day to day, doakan ya.

Well manage my monies. Use monies wisely!! Dgr tu Dayah wisely! Damm teruk! Nama sahaja di kerumuni "accountant" but but but I'm not really counting! hahaha. Admit, one of my weakness, kena lebih banyak compliance dgn diri sendiri.. keh keh keh. Baru teringat just now, my boss kata peluang nak dapat new job cerah dan ada work kat UK (wahhhhhhh mata dah blink blink blink and he smiling.. hoyehhhh sukanya!!!!!) Kalau yer? Saya kena stay lagi kan? hahaha. Gila tamak! 

Well manage my study life! Allah Allah Allah. 4 papers lagi bai!! Susah benar nak habiskan! Semua paper saya rasa susah. Senanglah senanglah senanglah. Nak ckp senang banyak kali supaya saya rasa senang. Doakan saya terus tabah menghabiskannya. Amin. 

Well manage my time! Yes, I feel so gangho! Ini ayat my boss! Itu nak habiskan ini nak habiskan! Ayoolahh mana satu nak habiskan? Do it one by one. Exactly. I need more exposure! Saya tak dapat imagine 3++ yrs vs 15++ yrs experiences, service bertukar tangan. Memang saya rasa lain sangat pada awalnya. Selalu je kena scolded. Selalu je dengar complaint. Selalu je dengar orang kata belakang. Tapi itulah beban yang saya kena galas. Tanggungjawab yang perlu saya pikul dengan jangan complaint tapi face it. Am I wrong here? 

Orang tak duduk tempat saya, dia tak tahu. Tapi saya tak duduk tempat orang, jadi saya tak tahu. So? Kenalah salah seorang mengalah. Saya pilih untuk mengaku salah dan akhirnya semuanya give up, tinggal saya sendiri. Dan terus di salahkan? Am I wrong here again? Kenapa tak pilih untuk pergi? Because I have patient doing my work. Salah bukan selamanya salah. Salah tak beerti selamanya ulang benda yang salah. Sebab saya minat. Tapi lama-lama saya tahu saya tak boleh teruskan niat saya. Saya kena berundur bila masanya memaksa. Sedih. Tapi that life. Keberkatan itu lebih penting. I don't want see more people suffering just because of me. Dah banyak sangat saya buat dosa dengan orang. Teruknya. Feel very guilty. Especially my promises of 3 years. Saya mungkir. Walau dia tak pernah sekali pun menuntut. Sekali pun TIDAK! I adore him more and more! He's just being so nice to me. THANKS A LOT!  I DO RESPECT AND LOVE YOU WITHOUT REASON! (mestilah! Gilalah kalau tak suka. DOSA tu!)

More guilty I feel, sebab tak siapkan banyak kerja! Sangat guilty! But I really need time. Tapi saya cuma ada 24 jam sehari di mana saya juga perlu tidur. Perlu masa rehat sedikit. Here, time management sangat penting kan! As how we deliver our service. Yes, it is how you deal with your time management. Which is now, I'm trying be myself balik. I want to come early to office! 

Dulu-dulu tabiat saya sampai sebelum orang lain sampai but now? Macam hampeh! I'm always sharp! Or late few minutes? JANJI MELAYU sungguh! I don't want to repeat this again! I must start to change it from now! Early than other. Less sleep ( I do! 3 jam je pun selalu tidur) Which is not good sebab itu badan saya susah turun! HATE! Makan ikut dan mulut! HATE! Mcm mana? Susah sangat nak turunkan berat badan. I've complaining this many times, but yet nothing change me? This has been delay so many years? Even masa lepas operate, I was hoping to losing at least 20kg BUT NOTHING CHANGE! Ohhh DAMMMMM.

I'm looking forward my next year travelling. OH YES, TICKET dah beli. Now time for simpan sikit2 looking for place and price. Mana mana mana? Heeeee... nanti next year korang akan taw^^ let me kept for myself dulu ya. Ada tempat yang saya rasa nak tinggal di sana dan mungkin mencari sesuatu yang missing dalam hidup saya di sana, tapi KAPAN? Bila semuanya kembali normal? Iya mungkin atau ia cuma angan-angan dan sampai bila saya tak jumpa kehilangan yang satu itu? Mungkin ia, well manusia merancang tetapi yang menentukan Allah. Moga di permudahkan. 

D_Y_H
Saya letih. Saya nak tidur. Saya berhenti seketika membebel. Saya lapar. Saya saya saya.. ahh bye.

0 comments: