Law Kaana Bainana (If the beloved (s.a.w) were among us)

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Law Kaana Bainana, mungkin ramai yang tidak pernah mendengarnya. Dayah sendiri tak pernah, tetapi setelah di dengar rupanya lagu inilah yang saya cari-cari. Pernah dengar beberapa kali di Ikim dan di TV Al-Hijrah, tapi tak pernah tahu tajuknya apa, maksudnya apa. Dan dalam saya mencari lagu tersebut saya terjumpa lagi dengan satu temuramah yang mencuit tangkai hati. "I want him to take me away from this world...." 


Dunia yang menyesakkan, dunia yang melalaikan, dunia yang selalu buat kita berbuat dosa, dunia yang selalu menghimpit. Kadang-kadang itu yang saya rasa. Kadang-kadang terfikir bara api neraka seram sejuk seluruh tubuh. Kadang-kadang terfikir Siratul Mustaqeem, lepas ke aku menitinya nanti? Jauh berfikir bukan menakutkan diri, tapi mengingatkan diri agar sentiasa berhati-hati dalam setiap perbuatan.  

Ini lagu Law Kaana Bainana, 


D_Y_H
Walau di ulang-ulang tak pernah jemu, moga kita mencontohi rasulullah dalam setiap perlakuan kita, Amin. 

0 comments: