Kerana lalat semua dapat tungau

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Biasalahkan lalat mesti bawa tungau. Kalau tak bukan lalatlah namanya itu. Arghhh, tak taw nak tulis apa dah. Serabut! Kerja banyak. Tapi yang pasti saya geram sangat-sangat. Rasa nak cabut badan-badan satu, lepas tu sambung balik. Boleh?

Hahahaha, itu yang tak tahu bersyukur namanya. Dah Allah bagi kita tahap tu, tahap tu la yang kita ada. Kan? Penting untuk kita berusaha dan terus berusaha. 

Bosan dengan lalat! Kerana lalat tu kotor! Lalat tu bawa tungau yang menyusahkan orang yang biasa sakit perut. Lalat oh lalat, sessungguh dia pun makhluk Allah. Untuk elak si lalat bawa tungau kita kenalah jaga persekitaran sentiasa bersih. Lalat suka tempat kotor. Dan perempumaan orang kotor bolehlah kita samakan dengan lalatkan? hehehe.. minta jauhlah kita dari jadi sebeginikan. 

D_Y_H
Ohhh man... banyak kerja. No weekend for me, ohh since when? Lama dah, luckily tak ada apa2 jemputan yang ada sudah terpaksa di tolak awal. Maaf.

4 comments:

Marina Monroe said...

Salam,
sememangnya lalat kotor, so jauhi lah kawan2 yg berperangai mcm lalat..hehehe

Zulhelmy said...

hhahhh .. sama x maksudnye dengan kerana nila setitik rusak susu sebelanga...

Zulhelmy said...

sama tak kalo nila setitk rusak susu sebelanga.. haha .. sama x tajok nye.. otw: what is tungau?

Dayah said...

Salam,

Auntie Nani
Hehehe.. insyaAllah.

Hi Oyot :D
bolehlah tu :D
La tungau pun hang tak taw.. hahaha ;P .. lalat bawa tungau. Bila bertenggek lama, maka keluarlah pepejal berwarna putih :D faham x?