I'm so stress - ehh tiba-tiba! ;P

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Dari semalam saya mula berfikir dan saya mahu muntah. Sungguh rasa nak muntah bila teringat semua outstanding work. Parah sungguh. Saya avoid rasa mahu muntah dengan tinggalkan kerja. Saya longgokkan segala macam buku dan saya masih mahu muntah. Mungkin ia cara yang salah. Kemudian saya kemas semula buku-buku tersebut. Susun semula meja. Tenang seketika. Susun dan letak TV di tempat lebih tinggi. 

Saya rasa kini saya perlu tukar sarung cadar. Warna apa yang sesuai? Saya rasa green. Erm tak kot. See, warna apa bibik bawa turun karang. Done some clean up. I need new cabinet! Seriously! Nak cat bilik dengan warna putih belum di laksanakan. Nak suruh abah suruh wak catkan bilik dah berlangsung tahun. Haishh macam kena buat sendiri. Kalau boleh semua putih. Katil dan almari. 

Oh, bibik baru masuk. Dia bawa warna Biru. Erkkk.. bolehlah. Oh Biru tu comforter. I want new environment. Arghhhh! Mahu menjerit! Mahu melalak. Ok Ok. Mari tarik nafas, mari dengar lagu, 


"Pulanglah sebelumku ran away ... aku menanti kamu everyday.. aku menunggu dari Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday ... Aku tak ingin tak perlu... Aku dah binggung " Dayah suka lagu ni. Rojak sungguh, tapi kombinasi yang menarik.

I'm counting my day. D day! Bila? Bila? Hehehe. We wait and see. Makin stress makin cepat mulut ini mengunyah.. haishhh. Ini pun terasa nak cook something. wawawa. Susah betul jadi orang ada idea campak-campak ni. Huhuhu. Almost done 1 file. Dah petang, harus ke pasar. Harus membeli sesuatu untuk esok. Sebelum itu mahu siapkan 1 lagi file. Ok tata. 

P/s: Cooking adalah terapi stress saya. Saya enjoy cooking even rasanya hampagas! But untuk duduk lama di dapur saya tak suka. Saya cerewet. Very particular. Asal Minyak nak lap. Asal Minyak nak lap. Haish lecehla Dayah ni.  Ada siapa2 jadikan cooking as therapy?

Dan percaya tak? Jika kita stress berat kita makin naik? Percayalah! Makanya kurangkan stress jika anda mahu mengurangkan berat badan ;P

D_Y_H
Baik makan gula2 kurang rasa stress & mahu muntah. Dan dan dan... Dayah telah memotong rambut Datin tadi.. hahaha.. comelkan Datin ;P .. dengan rela Okay. Dia yang menyerah diri. Hehehe. Cun rambut you.

0 comments: