I'm speechless

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Seperti biasa, perkara pertama apabila saya masuk office. Saya akan cek email inbox. While waiting clean up table, do what ever I can. Tak suka table bersepah, buat semak kepala. 

DONE, downloading all mail. My eye suddenly, catch something. Make me speechless. Tahu tak apa?

My client yang scolding me, say sorry. I'm really speechless http://www.emocutez.com. Tak sangka langsung dia akan mohon maaf and then I meet my boss this morning to discussed material for meeting. 1st thing he ask, "you read dato' email?" and he smile at me. 

Yes I did, senyum. Dalam hati sudah lega. Alhamdulillah. 
"Good! now client appreciate all hard work you has put" my boss suka kata your hard work, erkk?? Sometimes, I do didn't agree with him. But most of times, he is teaching me dengan penuh sabar. Huhuhu. Saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan. Most of the time, I'm trying to put myself at his place. Setiap kali dia marah, I'll think back. Pernahlah dia main marah, tapi saya cuba fikir secara positif. Alhamdulillah, its work. 

Point saya, kita kena positive dalam day to day life. What ever we're facing, we have to think, "why" .. "what is the impact" .. and so and so..

D_Y_H
Sekurangnya hari ini, saya lebih bersemangat. Alhamdulillah, bukan hari-hari bumi di simbah matahari, ada kalanya mendung, ada masanya hujan. Dan kita kena sentiasa memohon maaf dan memaafkan. Kita bukan manusia sempurna tapi kita mampu menghampiri kesempurnaan. http://www.emocutez.com

0 comments: