Down to earth

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Hi semua.
I feel very down to earth.

http://www.emocutez.com 

 Why? Let me keep all the story. Bercerita dengan Kakak. Mengharap boleh heal. Tetapi tetap lekat di hati. Bagai kesalahan sangat berat di lakukan. Terbang segala semangat dan di gam sebagai pencetus "budaya". Cetusan budaya yang langsung tak salah berlangsung dalam kehidupan seharian seorang "saya" yang hidup berlandaskan adat, agama dan budaya. 

Terima sahaja? Tidak mungkin. Sakit hati bila di tuduh sedemikian. Jika selama ini boleh berdiam diri, mendengar dan perbaiki. Tapi kali ini lebih berat tuduhannya. Saya bukan yang pertama disini. Ada yang terdahulu. Dari dahulu, "kami" berkomunikasi sesama sendiri mengikut "cara" kami. Persoalan lubuk hati saya, kenapa saya yang di persalahkan? Dari dahulu kami selesa dengan "cara" kami. 
Salah saya mungkin menyebarkan "cara" saya. Bukan niat untuk menyebar apatah lagi menghasut. Teguran lain saya bisa terima dengan lapang dada. Tapi tuduhan yang satu ini. Amat berat untuk saya cerna. Rasa terpulau dan terikat dalam kelompok sendiri. Dilema sungguh saya di buatnya. 

Apa lagi, saya cuba mengelak menggunakan tuturan "cara" saya. Ikut rentak yang di mahukan. Setiap kali bertutur dengannya kelihatan banyak buruk dari baiknya. Buat semangat makin luntur untuk terus setia. Tapi pantang berundur sampai tiba masanya. InsyaAllah, cuba perbaiki kelemahan yang nyata. Moga-moga Allah membantu. 

D_Y_H
Kecil hati kerana tuduhan.

0 comments: