Berkira sungguh ohhh

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera, 

Good Morning. 
Saya GERAM.
Berkira sungguh. 
Tiba-tiba meluap rasa marah. 
[Asyik nak marah je kan]

Bukan apa. Saya tak pernah berkira waktu pun, seminit pun tak pernah. Not even telling them. Hari ni saya balik pukul 11malam. Bila kerja lebih waktu tak ada pun record. Bila nak keluar waktu kerja kena record. Tiba-tiba, pagi2 ask me. Pukul berapa awak balik semalam? [Saya ambil time-off, for 2hours] 

Haishhh. Terus rasa tak ada toleransi di situ. Hermmmm. Malas nak cakap byk. Bubai. Selamat bekerja. KERJA ITU AMANAH [Remember! Ingatkan diri saya yang kadang-kadang lupa]

D_Y_H
Sungguh marah. Ok bila saya dah mula buka mulut makna saya pun berkira. Haishh. Dayah! Tak boleh macam ni. Oh, what happen to me? I feel like calling Abah la. Agak-agak sekarang Iran pukul berapa ek? Abah ni pun satu .. syok2 dia jalan diam je. Hayoooo...

2 comments:

CikKaikazie said...

dayah perasaan kita sama skrg ni.sgt depressed arini sbb kna kluar duit almot 500 utk bnda yg bkn utk kegunaan sndiri disebabkan org lain xmo bayo...

Dayah said...

Salam cik kaikazie,

hah? RM500.. fuyooo banyak tu.
Saya ni masa, Tpi masa dgn duit kalau kita convert sama sahaja.
"TIME IS MONEY" kan...

Banyak bersabar je la.
Mudah2an kesabaran kita berbayar dengan sesuatu yg manis.Amin.