Oh tegarnya (sedih) & tips dia milik kamu (gembira)

Assalammualaikum w.b.t & Salam Sejahtera,

Sampai hati? Sampai begini? Tinggalku sendiri? Oh kejamnya? Oh sakitnya? Oh bencinya? Menyesal? Benci.. benci.. benci...

Name it, itulah antara kata-kata yang kamu ulang saat di tinggalkan. Betul tak? Huhuhu, budak tak tahu apa ;P Dayah terjumpa lagu comel ni. Sebab tu nak share. Siapa-siapa yang baru frust bolehlah layan lagu ini. Jangan nangis sudah la ek. Bazir airmata je weiiii!! Life must go on and forget about your past. Ingat! Kita yang corak hidup kita! Nak dia HITAM .. makan HITAM lah warnanya. Mahu PUTIH makanya PUTIH lah ia. Mahu PELANGI jadilah ia PELANGI. So guys, its your life. Wake up! Buang sedih dalam hati, terbanglah bebas di bumi Allah ini. Selagi kita di beri waktu untuk terus menghirup udara duniawi.



Sedikit tips untuk di kongsi, hasil pembacaan Dayah la yer.. lama dah ni.. rasanya kalau korang google jumpa je benda alah ni. Time dok study nun jauh kat KK lagi benda ni. Dayah edit sikitlah ek. Mudah. Panjang berjelar2 penat pulak nak bacakan.

Petanda 1
Kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain.

Petanda 2
Kemampuannya bersikap bersahaja. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat?

Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu.

Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan... Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.

Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah?
Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit?

Petanda 6

Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Nah, kalau begitu ini bisa berarti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..

Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil buruk di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari.
Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya... Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!

Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!

D_Y_H
"Hawa diciptakan dari rusuk manusia Adam,bukan dari kepalanya utk dijunjung diatasnya, bukan pula dari kakinya untuk dijadikan alasnya,tetapi disisnya utk dijadikan teman hidupnya, dekat pada lengannya utk dilindungi & dekat dihatinya utk dicintai" sardis nengok berita isteri kena pukul, kena simbah asid!! Sampai hati suami diakan

0 comments: