Panas..panas.. panas..

Assalammualikum wbt & Salam sejahtera,

Dari pagi sampai petang ada sahaja perkara-perkara yang memanaskan hati Dayah. Serius marah, dengan meeting dengan client yang lama gila, di tambah dengan issue professionalism yang di persoalkan oleh seorang pengamal undang-undang & payung baru yang sibuk nak di guna ( haaa.. ambik kau benda kecil ini pun dah buat saya marah hari ni)

Sepanjang meeting with client tadi, darah manager asyik naik sahaja. Setiap point yang Dayah issuekan darah dia naik. Bila dia naik darah kenalah pulak dengar bebelan dia. Aduh, sudah saya yang kesian dengan staff2 dia. Inilah dilema seorang auditor. Bila jadi macam ni mulalah berfikir 100% kali nak buat findings. Manusia tetap manusia, ada perasaan tapi being professional kena act professional setiap judgment yang di buat have to prove. Meeting dengan manager tak adalah buat saya angin sangat, tapi give a call to one of the legal head yang sangat-sangat menyakitkan hati. Professionalism saya di persoalkan tiba-tiba. Sabar..sabar..sabar.

Kesabaran saya memang di cabar oleh wanita itu. Sungguh angin Dayah dengan jawapan yang di beri. Bila kita tak tahu kita tanya, betul tak? Salah kah saya bertanya bila saya tidak tahu & she the only person that I only can ask because it related to her work. Tiba-tiba dia persoalkan tentang professionalism saya. Memang buat panas. Katanya saya tidak tahu nak buat apa, ya Allah memanglah geram. Baru buka mulut satu patah perkataan, dua puluh dia jawab. haishhh tak kasi peluang orang explain. Angin.. angin..angin..

D_Y_H
Skrg dah lega sikit cuma berfikir sempat ke saya prepare summary of finding for tomorrow meeting. Chiayokkk Dayah!!

1 comments:

kakyang .. said...

Kuatkan semangat ya dayah ..

aja aja fighting!!