Susahnya hati

Assalammualaikum wbt & Salam Sejahtera,

So happen I just read new entry wrote by my friend. Ya Allah mendidihnya hati. Rasa nak tampar2 orang yang berkata sedemikian. "Ya Allah moga kau bukalah hati-hati mereka supaya mengenaliMU dan kekasihMu ya Allah"

Isu penggunaan nama Allah bukan setakat di alam nyata di alam maya lagi ligat. MasyaAllah. Kalau sampai cara mereka mentafsir sampai boleh mengata-ngata sampai memaki-maki adakah itu baik? Kenapa perlu sampai begitu. Sampai isu 1Malaysia turut dibawa dalam soal ini. Agama tidak boleh disamakan dengan 1Malaysia. Itu konsep yang dimahu dijayakan oleh sebuah negara bukan agama. Agama dan Negara adalah perkara yang berbeza. Agama adalah kepercayaan dan pegangan. God bukan ke jika di terjemahkan kedalam bahasa melayu adalah Tuhan?

"Ya Allah, Ya Rabb aku hambaMu yang hina, berilah petunjuk buat diriku, ahli keluargaku, sahabat-sahabatku & guru2ku. Jauhkan kami dari azab nerakaMu ya Allah, tempatkan kami di SyurgaMu dan jauhkan kami daripada perkara-perkara yang menyesatkan lagi melalaikan"

D_Y_H
Sangat2 Marah. Ya Allah terasa dunia ini tak lama lagi. Mcm2 petanda depan mata, gusarnya hati. Sakitnya hati.

0 comments: