Scared!

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera,

Ada rasa risau dlm hati saya! Sgt!! Ada kejadian tak sedap hati berlaku beberapa minit tadi. Saya dekat Pekan sekarang ni. Outstation lagi xpasti balik keje tadi terus dinner dulu. Sampai bilik, terkejut plus aneh. Saya letak kerusi dekat pintu bilik before keluar bilik pagi tadi??!!gigitjariterus saya cek semua pintu & found out sliding door x berkunci. I try to locked it, tapi tak berjaya. Berk.ali2 saya buat. YA ALLAH

Sungguh mcm2 perasaan saya waktu ini. Sudahlah sendirian. Tak sedap la pulak, berlari saya masuk bilik air. Alang2 nak cepat mandi. Tengah2 dok mandi. Tiba2 lampu bilik air terpadam dengan sendiri. YA ALLAH CUAKnya saya ketika itu. TERUS MELAPAK CAPAI TUALA walaupun badan bersabun. Beristigfar saya dalam hati. YA ALLAH AKU BERLINDUNG di bawahMU. Sungguh saya cemas! Setelah memastikan tidak ada perkara yang mencurigakan. Saya terus cepat habiskan membersih diri. Terus saya teringat tingkap bilik air.

MASYALLAH! Tingkap itu tidak berkunci!!!!! ASTAGFIRULLAHALAZIM semakin saya cemas. Terus dengan pantas saya kunci dengan rapat tingkap bilik air tu. Alhamdulillah mujur tidak rosak seperti sliding door. Tapi sliding door lagi besar bukaannya. MASYAALLAH, saya sgt cemas! Nak mengadu pada siapa. PADANYA saja saya panjatkan doa. YA ALLAH lindungilah hambaMU ini!

Cepat saya sarung segala perisai, capai semua benda penting, terus ke lobi. Mengadu tentang kerosakan. MALANGNYA, TIDAK AKAN ADA APA2 PEMBAIKAN AKAN DI LAKUKAN. DI JANJIKAN SECURITY SEPANJANG MALAM. YA ALLAH! Hoitttttttttttttttttttt nak marah pun ada. Sabar DAYAH! SABAR DAYAH!

D_Y_H
Mcm nak teriakkk! Nak tdo dlm kereta pun ada!

Update: 5.40am, 3-Oct-09

Alhamdulillah, tak ada perkara buruk yang berlaku sepanjang pagi ni. Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Illahi. Rasa nak gelak pun ada jugak. Punyalah risau, habis saya alihkan perabot dlm bilik ni. Alhamdulillah, sukur sgt.

Smlm masa saya nak pergi mengadu, saya lalulah semua sebahagian block2 dkt resort ini. Semua occupied. Sbb today ada open house Datuk Najib kat sini. So all the way kat sini, I saw only MAN sahaja yang menginap. Tu yang buat saya cuak bertambah. Then masa all the way nak balik ke bilik tok merangka langkah2 keselamatan. I found out ada Bangladeshi kat bilik bawah. ERKK? Apa pulak dia buat sini?? Adoii teruknya pemikiran saya kan. MasyaAllah, tak baik betulkan, memasang perangsaka yang bukan2. *bukan apa.. tayang free2 aje sya dpt .. elok dia keluar berkain pelekat sajo.. tak saya x terkujat kat situ*

Fuhhh lega.. now tengah layan Nur Kasih sengihnampakgigi cite ini boleh buat orang melayang2.. kekekeke *sbnrnya bukan orang ek.. dayah je yang melayang2.. menginsafi diri sendiri* pssstt lake resort ni cantik di pagi hari. Dah took picta cuma x leh nak upload. Nantilah dayah update yer.

D_Y_H
Lapar la pulak...

0 comments: