Earthquake!

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera,

Baru sekejap tadi, dalam pukul 6.05ptg mcm tu la saya terasa gegeran dalam bagunan yang saya duduk ni. Saya dok kat tingkat 6. So can u imagine that I can feel that there is a shaking gigitjariberfikir sejenak saya. Betul ke apa yang aq rasa ni? Tak sampai sesaat saya pun tanya pada officemate yang lain. Then semua orang berdiam diri dan pegang meja masing2.

AND ITS TRUE!! Mmg terasa meja shaking. I feel mcm nak lari je masa tu. But sabarkan diri. Then saya bangun. Masa masih lagi bergegar tu. Just to feel. Then pening terus kepala saya blur kalau mcm tu mcm manalah agaknya di tempat kejadian? Kat mana yer berlaku earthquake ni.

"YA ALLAH selamatkanlah Saudara seIslamku di mana berlakunya gempa bumi. Semoga mereka tabah dan sabar menghadapi Ujian ini"

Berita terkini saya dapat (sumber from BERITA HARIAN)

Gempa 7.9 magnitud di Sumatera turut dirasai di Semenanjung

KUALA LUMPUR: Gempa bumi kuat berukuran 7.9 magnitud yang melanda selatan Sumatera pada jam 6.20 petang tadi turut dirasai hampir seluruh pantai barat Semenanjung.

Menurut laporan Agensi Penyelidikan Geologikal Amerika Syarikat (USGS), gempa yang berlaku jam 5.16 petang (waktu Jakarta) di selatan Sumatera membabitkan Kuala Lumpur dengan jarak 480 kilometer dari pusat gempa; Padang, Pekanbaru dan Sibolga.

D_Y_H
Pray that Allah always blessing us. AMIN

2 comments:

IntanLal said...

Salam,

Bencana alam antara benda yg intan gerun... Moga mereka yg menjadi mangsa terselamat.. semuanya tanda kekuasaan Allah akak...peringatan kepada kita yg acapkali lalai dan alpa..tp kadang2 kejadian macam nie kt slalu buat tak tahu...

dayah said...

Salam Intan,

Akak agree with u ^_^
Kita ni sering kali lupa, Moga kita semua dalam LindunganNYA