Kecoh

Assalammualaikum wbt,

Anda sihat? Awak sihat? Kamu Sihat? Kau Sihat? Hehehehe :D
Saya sihat.

Tadi masa saya turun bawah ke pantry. I just need to fill my bottle with cold and hot water. Then I saw my boss eating.

"Dayah makan" Sapa2 mcm selalu. I smiling at her.
"You tak makan lagi!! Ehh, jangan la macam tu. You jalan pun dah slow!"
Ehhh, serius ke ni. Bilanya pulak dayah jalan slow. She said like tak bermaya. OMG. Tipulah. Saya rasa saya makin kempis adalah hahahahaha.. alamak terperasan. Siap my lady boss buat gaya saya jalan. Hahahaha.. apalah. Everbody notice the same thing also. I'm I? Erkk, I think not. Kalau naik tangga I'm ok. Laju je. Lutut2 dah kurang lemak agaknya.

Then, masa I was doing my work. By the time dah dkt kol 2pm. Mestilah yang keluar lunch baru balik kan. Then ada sorang am ni tegur.
"Eh, dayah you tak makan?"
"Masih on diet?"
Saya anggukkan aje.
"Sampai bila?" Uikk.. takkan la saya nak diet seminggu dua je. Ohh, cannot..cannot.. sya bukan slimmworld ok. Saya adalah obes! Saya senyum ajalah. Nak jawab mcm mana eh. Then am saran saya,
"Why not you get schedule for diet"
"I Have already"
hehehehe.. my own schedule dlm hati. Kekekeke.

Habis riuh satu ofis. My boss memang bising, saya tak makan. When she saw me during lunch time. Dia akan cakap dayah pergilah makan. Adoii la, saya tak nak la. Saja je taw. Bukannya hari2 saya tak makan. Cara saya mudah je. The most important meal saya adalah breakfast. Its a MUST!! Kalau tidak pengsan la. Kadang2 kalau saya tidak tahan saya akan makan juga. But not NASI! Itulah pantang untuk tempoh ini.

Saya dah lost lagi 400gram. Alhamdulillah. Syarat utama saya akan pastikan adalah sehari tidak lebih 1000kalori. Selalunya saya cuma ambil dalam range 300-600kl sahaja. Lebihnya malam balik kerja saya akan tanggal kain kalau pakai kain la tak pun seluar keje. Pastu saya akan skipping. Saya mula dengan 60 sekarang 90. Ok la for start. This weekend nak ajak adik2 berbeskal lagi.

D_Y_H
Tgh demam "Ketika Cinta Bertasbih"

2 comments:

noraliza said...

hopefli dayah kuat skrg ni.. cmne kuat nyr ombak, cmtu gak dayah kena kuat hehehe chaiyokk!! 1st time nih baca blog dayah. nora support dayah all the way dlm usaha nk slimming tu. nora pon dlu sihat walafiat gak hahaha d bes if dpt kurangkan weight dlm 500 grm to 1kg per week. jgn turun byk sgt cuz effect tak elok. n satu lg.. tak slah makan nasik tp jgn byk, tak leh lebih 1 cup sehari... pastu mlm mkn b4 kul 8. tp klau tak tahan mmg nora balun gak la sbb tak tahan lapar :P insyaAllah boleh.. tp kne slow2 r tak leh rushing

Dayah said...

Salam Nora,

Tq nora ^_^ I appreciate that.. heeeee ^_^
Dayah tgh usaha lagi..heeeee

Selamat membaca & selalu2lah melawat yer ^_^