Mamaku Sayang

Assalammualaikum wbt,

My happy family :) ... omma a.k.a mama ... oppa a.k.a abah.... onnie.. a.k.a along.. n y dearest sister..

HAPPY MOTHER DAY TO ALL MUMMY IN THE WORLD,

What had you plan for you mommy? Surely, you have something in mind to do. And I LOVE MAMA, U'R QUEEN OF MY HEART FOREVER!

Here are something I received from friend to share with all of you

Bila dahaga, yang susukan aku....mak

Bila lapar, yang suapkan aku....mak

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak

Bila bangun tidur, aku cari....mak

Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak

Bila nak bermanja, aku dekati....mak

Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak (yer ommmaaaaa laa orang nyer)

Bila nakal, yang memarahi aku....mak (kalau bukan mama yang cubit siapa lg.. :P)

Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak (yerrr.. mamalahh yg pujuk.. dia yg dtg bawa air ke.. dtg pujuk ajak keluar ke... ommma sayang ommma.. anak mama mmg nakal :P)

Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak (ohh yess.. mama saya suka sgt bebel.. n dia lah pembebel paling saya sayang.. sayang mama ... muahhhh)

Bila takut, yang tenangkan aku.....mak

Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak (mestila.. peluk mama best...)

Aku selalu teringatkan ....mak (mestila)

Bila sedih, aku mesti talipon....mak (mestila)

Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak (mestila)

Bila bengang.. aku suka luah pada..mak (mestila)

Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! " (mestila)

Bila sakit, orang paling risau adalah....mak (omma mmg cepat tangkap .. taw je org sakit.. sayang mama)

Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak (nak xm x boleh x col mama n abah sebelum masuk xm.. bukan tepon seorg je .. mula2 kol mama.. pastu kol abah.. malam tu dah kol dah.. nak masuk dewan kol lagi.. :) restu mak tu penting)

Bila buat hal, yang marah aku dulu.....mak (lali dah.. mama x marah x best... kekekekeke)

Bila ada masalah, yang paling risau.... mak (yer omma boleh baca dr tgk muka.. cayalah mama.. ada sixth sense la mama... cayalah...)

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak (omma.. selalu nak peluk saya..)

Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak (yer.. betul.. tapi kalau omma busy dia buat dek je... sob.. sob.. tapi lama2 buat suprise... balik kol berapa? *bila ada speacial occation kat rumah* balik je.. jeng..jeng yesss.. mama masak.. yesss.. masa tu melompat keseronokan.. hehehehehe)

kalau balik ke rumah, selalu ada lauk atas meja.....mak (yer mama saya seorang tukang masak hebat di hati saya dan ramai lagi pelanggannya... I love you cooking)

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak (omma mmg rajin kemas semua benda.. kemas je rumah kalau mama ada.. kalau x ada mama lintang pukang.. )

Yang selalu berleter kat aku...mak (berleter la mama..along dgr je.. bila dia diam sunyi lak rumah.. yer kan...)

Yang selalu puji aku....mak (Mmg mama kalau puji terus saya rasa mama perli.. kekekekeke.. jahat tol... :P)

Yang selalu nasihat aku....mak (Iyer mama selalu berleter.. menyanyi kat telinga ni..kekeke.. bestt wooo)

Ini untuk yang sudah Berkahwin dan bakal

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari.......pasanganku

Bila sedih, aku cari......mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku

Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat....emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku

Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak

Bila sambut valentine... Aku bagi hadiah pada pasanganku

Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila.... aku akan talipon pasanganku Entah bila... aku nak
talipon mak

Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak? mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"... Berderai air mata jika kita mendengarnya......... Tapi kalau mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....

berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya......

berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya......
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Lagu ini buat semua para ibu

D_Y_H

Mamaku Sayang

2 comments:

IntanLal said...

Kakak ku sayang... pengorbanan seorang ibu x boleh dikira dengan "mata kasar". setiap pengorbanan yg dilakukan dengan ikhlas. wang berjuta x mampu nak balas jasa seorang ibu. Kak, thanks for the pesanan.

dayah said...

Pengorbanan mama mmg tiada tolok bandingnya. Walau kadang-kadang bukan dalam setiap masa kita sependapat dengannya. Tapi dia tetap ratu hatiku