Nak demam rasanya

Assalammualaikum wbt,

Hari ini "blue monday" serius, dengan rasa mamainya. Masuk keje dengan perasaan tak mau kejenya, laparnya, keje menimbun mcm gunung KK. Dapat email bos nak keje by Friday lagi. Dengan hari cuti yang di ganggu lagi. Haihhhh semua rasa bercampur gaul jadi rojak yang meloyakan.... yearrkkk. Tak mo la citer pasal keje, muak..... seriussssss x bohong.

Hari Jumaat lalu, cuti mula2 rasa heavennya. Tetapi elok je after lunch mula phone mula berdering.. haihhhh sabar je la. Yes, I know report nak keluar. Apa lagi figure yg dia x puas hati ni. Dah explain tp masih x fhm. Haihh.. Alih-alih bengang + geram. Re-do all working nak bagi dia fhm. Kenapa terjadinya figure itu. Saya x buat magic ok. Saya bukan pandai nak magic-magic ni. Apa yang direkod itulah yg di match kembali. Ini semua gara-gara kurang ilmu dlm costing. Habis semua di lump dlm one record. Habisnya org atas melompat2 huru hara mencari punca kenapa dan mengapa. Saling tunjuk menunjuk, tuduh menuduh. End upnya. Benda ada tp not helpful. Rekod lengkap, nak investigate lebih dlm agak ambil masa dan buang time cost. Pluss costly... nak bayar ke?? Jawapannya mudah, korang bayar ler accountant yg korang hire. Jimat kos. Dlm gawat ini, bukan 100% company Malaysia yg terjejas. Masih ada yg boleh berdiri. Cumanya kalau x boleh berdiri, itu kerana kegagalan dalam internal control and penting cash flow. Caya x?

X caya tgk diri anda. Kalau kita x pandai manage our salaries atau duit kita. Apa jadi?? Lu fikirlah sendiri kata Nabil. kekekekeke. Betulkan. Okeh hbs bab keje. ehh bukan dayah x nak sebut ke .. kakakakaka.. lawak la dayah ni kan.. :P

Hari Sabtu, apa saya buat ek? Saya x senang duduk rasa panas je punggung ni. Sedih, marah, geram dan sayang. Semua bercampur-campur jadi rencah. Semua kerana sahabat baik saya. Sayang awak!! Alhamdulillah dia makin tenang. Puas saya memujuk, alhamdulillah Allah itu ada membantu. Saya berdoa supaya dia akan di kurnia seorang teman, sahabat, suami dan ayah kepada anak2nya dari golongan orang2 yang Soleh dan bijaksana. Amin. Kita orang jalan-jalan sambil memujuk hati. Sempat survey handphone. Saya pun nak jugak. Tapi sedar diri. Dayah study dulu. Hp tolak tepi. boleh?? Ok. *sabar jela*

Hari Ahad, gler berjalan. Pusing-pusing low yat. Cari bag lappie. Yeaaa dapat. Grab satu. Satu je ek.. x tamak nak sampai banyak2. Nampak lappie's bag warna pink... blink..blink...dah mata nak grab tapi fikir "aku nak ke ofis ke nak ke kelas" kekekeke gelak sendiri kat situ. Rasa mcm x berapa sesuai dgn keje sya. So beli yang sesuai. Oke la.. nampak daya tahannya.. almaklumla bekerja dgn orang lasak. kekekeke.. sure sekejap je kalau x thn lasak. Ohh sebelum tu pagi tepon awk, alhamdulillah she fine. Suka sangat dia dah leh gelak2. Rasa mcm dah dpt balik kawan saya. Yea yea yea.. saya suka.

Hari Isnin, which is hari ini. Saya masuk dgn segala perasaan. Dan lepas itu, sangat geram!! Skrg ini, baru je tadi dpt emel dr mgr. Uishh terus jadi bertambah geram. Ehh... sya pulak kena buat minute. Geramnya!! Patutlah kena joint meeting. End up keje sya makin bertimbun. Haiiilahhh. Menimbun balik keje. Sabar2 Sabar.. haaa. kan dah sebut lagi pasal keje.. ishh x suka la.. betapanya saya dah wujudkan perasaan muak dan penat dlm menuntut ilmu ini. Haiiiiihhhh.. Sabar dan bertahan ajalah.

D_Y_H
Aku yg penat, diamkan ajalah tanggungla sendiri.

3 comments:

fusherna said...

hehe..dinding tu dah biasa..dah merata2 ada trademark dia..xyah wallpaper dah...hihi..

dayah said...

Kekeke...
Itulah budak2 kecik.. asal nampak empty place.. dia org mula jd lebih kreatif dr biasa...

IntanLal said...

Salam Kak...

Amboiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....... bukan main dapat cuti tp at last? hahahaha...rindu kak dayah... Kak, juz nak inform dari 22 April - 26 April 2009 nie intan di KL. Dengan nada nak bermanja, kak, 22 april flight intan jam 12.30...akak ada masa untuk melihat adik akak yang cute ini? hurm....hehehehe