Terengganu - dayout 4

Assalammualaikum wbt,

Day out 4. Wot a special event? Nothing much, in my mind was finding...finding..findings.. findingss.. woo gler jahat. Findings maknanya kesalahan atau non-compliance.. ha.. kalau dah dalam kepala hanya findings.. itu petandanya sungguh saya bersungguh nak cari mana silap lagi.. mak aihh .. apa la dayah.. enough la.. ahahahaha.. tiba-tiba rasa bertanduk2... hahaha.. geler kejam kepala aku ni.. hihihi.. *sapa yg fhm .. fhm la.. sapa x fhm.. buat-buat je la fhm*


Herm.. 1st day kat terengganu nak taw apa yang jadi.. saya telah saya lakukan dengan keadaan saya yang agak keletihan .. kami yang seramai empat orang ini terjah aje ke Pasar Payang.. hahaha.. terjah aja... memang main terjah je... di sebabkan terjah jadi membeli pun tanpa berfikir yea.. haa... jangan tak tahu dalam saya ini selalu berkira-kira dalam berbelanja tapi apabila datang tang membeli sesuatu yang sudah agak lama saya tahan membelinya akhirnya saya beli juga. Nak taw apa yang saya teringin saya nak beli bila berada di terengganu mahupun kelantan. Tahu apa.. hehehe.. apa lagi Kain Sutera batik la.. hihihi.. Yess... saya akhirnya melabur beberapa ratus ringgit dan membeli 3 pasang sutera.. yeahhh.. suka.. Rasa mcm nak je beli lagi.. haapaa?? Kan dah dtg penyakit gle shopping.. tolonglah dayah. Be countable for everything that you buy. Hermm.. ok dayah. Hihihi.. Insaff dah. Beli bila perlu yea. Hehehe.. Financial planning kan sangat penting.


Kenapa? Sebab kita harus bersedia dengan ression yang bakal menjelma tahun ini. InsyaAllah Malaysia will doing fine. Dengan kerjasama semua pihak pasti kita dapat atasi masalah kegawatan dunia ini. InsyaAllah. Oh ya.. sebelum itu demi menyahut seruan / lebih tepat saranan Mantan PM, jom kita boikot US produk. Banyak yer produk mereka di Malaysia terchenta ini. Apa lgi marilah sama-sama kita boikot. Tahan2 lah nafsu nak makan itu, nak pakai ini itu. Tukar kita punya penggunaan barang-barang org kejam itu. Back to natural ke. Maybe take sometimes to those people but we should do something dont lets them do more to people in Palestin. Ekonomi US memang sudah makin merosot, kerana apa sebab utama adalah kerana ketamakkan mereka dan kekejaman pemimpin mereka.


D_Y_H
Ya Allah berilah kekuataan kepada sahabat2ku di Palestin dalam menegak bumi Palestin dan lembutkanlah hati2 mereka yang sungguh kejam itu.
8.44pm, 8Jan9

1 comments:

fusherna said...

jom kempen back to natural :)